M-2
Realizacja
Opis Spektaklu

Reżyseria:
Daria Kopiec

Autor:
Natalia Fiedorczuk

Opracowanie muzyczne:
Dominika Korzeniecka

Scenografia:
Aleksandra Starzyńska

Choreografia:
Jacek Owczarek

Obsada:
Monika Janik,
Dominika Korzeniecka,
Wojciech Marcinkowski

Zdjęcia:
Piotr Stępień

Bilety

Normalny: 50 zł
Ulgowy: 
45 zł
Grupowy:
40 zł

W peerelowskiej nowomowie lokale mieszkalne oznaczano literą “M” z cyfrą, która oznaczała planowaną liczbę osób, mających rzeczoną przestrzeń zasiedlić. M-2 mogło być zatem mieszkaniem jednopokojowym ze ślepą kuchenką w korytarzu, kawalerką z osobną kuchnią, albo nawet dwupokojowym apartamentem, tyle że w metrażu zatrważająco niskim i ciasnym.

Koniec drugiej dekady dwudziestego pierwszego wieku. Dwoje młodych ludzi postanawia zamieszkać razem. W niedużym, klaustrofobicznym M-2 niemal natychmiast zaczyna dochodzić do intensywnych konfrontacji. Po przeprowadzce zwykle pospiesznie rozpakowuje się kartony, torby i tobołki – by nową przestrzeń jak najprędzej oswoić, pozyskać i poddać kontroli. Bohaterowie zapełniają ściany, półki.i szuflady, równocześnie odpakowując zakopane na dnie świeżo zasklepione rany, niewypowiedziane oczekiwania, lęki i frustracje – wszystko to w ogromnym, pochłaniającym pragnieniu bycia blisko drugiego.

Kameralny dramat w reżyserii Darii Kopiec to staranna, precyzyjna dekonstrukcja instytucji rodziny,  partnerstwa i rodzicielstwa. Czy możliwe jest sformułowanie nowego, autorskiego sposobu na bliskość i bezpieczeństwo? Czy droga do nich prowadzić musi zawsze przez drobnomieszczaństwo, hipokryzję, fasadę pozorów i udawania – nawet przed tymi, których chcielibyśmy obdarzać najszczerszą z miłości?

 

YouTube video

Zobacz program spektaklu M-2


Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. 

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jan Karow, Katarzyna Lemańska, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Hubert Michalak, Michał Mizera, Jacek Sieradzki (przewodniczący).


Premiera 14 września 2019 r. Czas trwania spektaklu: 1 godz. 5 min.

 

Recenzje

„Chociaż cała opowieść przedstawiona w „M-2″, jest dość prosta to zarysowana w sposób zwięzły i wyrazisty może zrobić wrażenie i oddziałać na widza. Świetny literacko tekst sztuki to zasługa Natalii Fiedorczuk, znanej z różnych działalności artystycznych, choć ostatnio najwięcej rozgłosu przyniosła jej książka „Jak pokochać centra handlowe” nagrodzona m.in. Paszportem Polityki. Zmysł literacki tej autorki w słupskim spektaklu wybrzmiewa znakomicie.”

„Meblowanie życia” / dziennikteatralny.pl

Recenzje

„Daria Kopiec i Natalia Fiedorczuk (scenarzystka przyp. red.) stworzyły wraz z zespołem Nowego Teatru intymne studium nad bliskością i relacjami międzyludzkimi. Jest to cenny głos w dyskusji na temat wolności, ponieważ twórcy podchodzą do niej w sposób indywidualny. Wychodząc od szczegółu dojdziemy w końcu do ogółu: jeśli zawalczymy o naszą jednostkową wolność i pogodzimy się z sobą, będziemy mogli merytorycznie rozmawiać o wolności społecznej.”

Alicja Syta
kierownik literacki NT / Gazeta Teatralna CZYSTA FORMA

Recenzje

„Każdy z nas wnosi do nowego życia bagaż doświadczeń z przeszłości. To one nas ukształtowały i to one determinują nasze dzisiejsze postępowanie. Często mamy wiele żalu w sobie wobec tych, którzy wpłynęli na to, w jaki sposób nawiązujemy relacje z innymi ludźmi, czy czujemy się silni czy zakompleksieni. Polecam, warto!!!”

slawscot
biletyna.pl

Recenzje

„M-2 opowiada historię bardzo realistyczną, ponieważ przeżyciami podobnymi do tych, doświadczonych przez dwóch bohaterów, może pochwalić się wielu młodych ludzi. Właśnie dzięki temu spektakl jest w stanie poruszyć widza, a być może nawet doprowadzić do łez. Głęboko dotyka emocji i problemów, jakie większość z nas stara się w sobie stłamsić.”

Anna Jastrzębska
członkini Klubu Recenzenta NT
Gazeta Teatralna CZYSTA FORMA